Skole- og børnehave-samarbejde

I Lindehøj Sogn har vi en masse tilbud til både skoleklasser og børnehaver. Herunder kan du læse om de tilbud, som vi udbyder, men du er altid velkommen til at kontakte os, så kan vi tilpasse et besøg lige præcis til jer – alle idéer er velkomne. Skoletjenesten og børnetjeneste er IKKE forkyndelse om tro, men formidling af, hvad vi tror på i Lindehøj, og hvilken kulturarv vores danske samfund består af.

Lindehøjs skoletjeneste

Skoletjenesten er vores tilbud til skolerne i sognet, det er en ressource til alle lærere, som underviser i f.eks. kristendom, musik, dansk, historie og samfundsfag. Lindehøj kan bidrage med levende og kreativ formidling om de forskellige relevante emner. Kun fantasien sætter grænser for, indenfor hvilke områder kirken kan være en relevant sparringspartner for skolen og støtte til at arbejde med folkeskolens læringsmål.

Lindehøj Sogn har både sin egen skoletjeneste, og derudover er vi med i samarbejdet om Folkekirkens Skoletjeneste i Gladsaxe-Herlev Provsti.

Der er rig mulighed for både de yngste og ældste skoleelever både til at komme på besøg i kirken eller til at vi kommer ud i klassen og er en del af undervisning. Se mere her for de tilbud, vi udbyder.

Én gang om året holder vi et stort skolearrangement i hele Herlev for mellemtrinnet, der hedder “På sporet af Jesus”. Læs mere her

Børnetjenesten

Børnetjenesten er et lærerigt, kreativt og kulturformidlende tilbud til de ældste børn i børnehaven (kommende skolebørn).

Børnegruppen deltager i fem temaforløb over et år omhandlende en aktuel højtid: høst, Alle helgen, jul, fastelavn og påske. I Børnetjenesten vil børnene komme til at høre om, hvad disse fem højtider har af betydning i kirken og kulturelt set.

Formen er en kombination af konkrete kreative aktiviteter, fortælling, samtale, undren, fællessang og refleksion. Det hele foregår i en atmosfære af ro og fordybelse med fokus på gentagelse, nærvær, kreativitet og medskabelse.